Revalidantenportaal Mijn Revant

 

Inloggen op Mijn Revant                                      Inloggen op Mijn Revant via app

 

 

Revalidantenportaal ‘Mijn Revant’ biedt beveiligde toegang tot uw persoonlijke online revalidantendossier. U kunt altijd en overal online de gegevens van uw revalidatiebehandeling inzien. In 'Mijn Revant' vindt u uw persoonlijke gegevens, kunt u brochures en geplande afspraken inzien en vragenlijsten invullen die bij uw behandeling horen.

 

Inloggen: wat heeft u nodig?

Om in te loggen heeft u een geldig DigiD nodig. Voor een veilig bezoek aan Mijn Revant krijgt u extra controle via sms of gebruik van de DigiD app. Heeft u nog geen DigiD? Vraag dit aan via www.digid.nl.

 

Ook uw Burger Service Nummer (BSN) moet bij Revant bekend zijn om succesvol in te loggen. U kunt zich melden bij onze receptie of het Infopunt om uw gegevens te laten controleren.

 

Heeft u iemand gemachtigd? Dan kan die persoon met zijn of haar eigen DigiD inloggen op uw revalidantenportaal.

 

Wanneer u voor de eerste keer inlogt: wilt u uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer controleren, aanvullen en wijzigen als dit nodig is? Wijzigingen kunt u in revalidantenportaal 'Mijn Revant' aangeven of doorgeven aan het Infopunt (Breda) of de receptie (Goes of Terneuzen). U ontvangt dan de meest actuele informatie uit 'Mijn Revant'.

Meer informatie

Vragenlijsten via 'Mijn Revant'

Bij de start en aan het einde van uw revalidatietraject ontvangt u vragenlijsten via 'Mijn Revant'. We vragen u deze vragenlijsten binnen 2 weken in te vullen. De vragenlijsten gaan over u en uw huidige situatie. Uw behandelteam gebruikt deze vragenlijsten ter voorbereiding op uw behandeling en om de voortgang van uw revalidatie te meten. Zo weten u en uw behandelaren hoe het met het verloop van uw revalidatie gaat.

 

Bekijk een video met uitleg over de vragenlijsten (Bron: ZonMw)

Uw privacy

Het revalidantenportaal is gekoppeld aan uw elektronisch patiëntendossier (EPD) van Revant. In dit EPD worden al uw gegevens digitaal vastgelegd door de revalidatie-/longarts en behandelaars. Dit bevordert de informatie-uitwisseling tussen uw behandelaars.

 

Revant streeft ernaar om de privacy van haar klanten, bezoekers en personeel zo goed mogelijk te waarborgen. Of het nu gaat om het vastleggen en verstrekken van uw gegevens, of het voeren van een vertrouwelijk gesprek met uw zorgverlener(s), Revant draagt er zorg voor dat persoonlijke gegevens vertrouwelijk en in overeenstemming met de toepasselijke privacywetgeving worden behandeld. Dit geldt tevens voor gegevens van medewerkers en vrijwilligers bij Revant. Voor meer informatie: lees het privacystatement van Revant.

 

Veel gestelde vragen 'Mijn Revant'

 

Wat zie ik in Mijn Revant?

In het dossier ziet u de volgende onderdelen:

  • Mijn gegevens
    Hier kunt u een aantal persoonlijke gegevens zelf aanpassen.
     
  • Mijn afspraken
    Hier kunt u uw afspraken inzien. Wanneer u een afspraak wilt verzetten, neemt u telefonisch contact op met Revant. U kunt ook bij het Infopunt langskomen.
     
  • Mijn vragenlijsten
    Hier vindt u terug welke vragenlijsten eventueel nog ingevuld moeten worden. U kunt deze hier invullen en digitaal retourneren. Wanneer u de vragenlijst ingevuld heeft geretourneerd, zijn deze daarna niet meer inzichtelijk in uw revalidantenportaal.
     
  • Informatiebrochures
    Hier kunt u de links aanklikken die leiden naar de diverse informatiebrochures van de website. Indien gewenst kunt u deze printen.
    De informatiebrochures staan ook in de diverse folderrekken en zijn ook verkrijgbaar bij het Infopunt.
     
  • Contact
    Hier vindt u de adresgegevens en routebeschrijvingen naar de diverse locaties van Revant.
Hoe kan ik inloggen in Mijn Revant?

Om toegang te krijgen klikt u op de button 'Mijn Revant'

 

Ter bescherming van uw privacy heeft u een geldig DigiD nodig. Klik op het DigiD-logo en vul uw DigiD-gegevens in (gebruikersnaam en wachtwoord). Heeft u geen geldig DigiD, vraag dit dan zo snel mogelijk aan via DigiD.nl.

 

Voor een veilig bezoek aan 'Mijn Revant' wordt gebruikgemaakt van een extra controle via sms of gebruik van de DigiD app.

Inloggen zonder gebruik van één van deze opties is niet mogelijk. Extra controle via sms of het gebruik van de DigiD app activeert u via www.digid.nl.

Hoe log ik in voor mijn kind?
  • U kunt als ouder of wettelijke vertegenwoordiger het dossier inzien van uw kind(eren) onder de 12 jaar. U gebruikt daarvoor de DigiD-inlogcode van uw kind.
  • Vanaf de leeftijd van 12 tot 16 jaar kunnen kinderen zelf inloggen en gegevens inzien. U heeft dan voor inzage toestemming van uw kind(eren) nodig.
  • Vanaf 16 jaar gelden de regels voor volwassenen.

 

Ieder kind dat bij de geboorte wordt ingeschreven in het bevolkingsregister (‘Gemeentelijke Basisadministratie Personen’) ontvangt na enkele weken automatisch een Burgerservicenummer (BSN-nummer). Met dit Burgerservicenummer kunt u voor uw kind via www.digid.nl een DigiD aanvragen. Dit kan dus al voor kinderen vanaf 0 jaar.

Waar wordt mijn e-mailadres voor gebruikt?

Wij gebruiken uw e-mailadres uitsluitend om u te herinneren aan uw afspraak of u erop te attenderen dat er iets in uw portaal gewijzigd is, met het verzoek in te loggen op Mijn Revant.

 

In verband met uw privacy kunnen wij in de e-mail geen details over uw afspraken vermelden. Mailberichten vervangen steeds vaker de papieren post maar aan digitale post zit ook een risico. Iemand uit uw directe omgeving kan bijvoorbeeld op uw computer meekijken of uw e-mails openen en lezen. Maak dus een bewuste keuze bij het doorgeven van uw e-mailadres.

Ik heb problemen met inloggen, wat kan ik doen?

De meest voorkomende problemen zijn:

  • U vraagt gegevens op van een familielid en logt in met uw eigen DigiD. Dat kan niet. U kunt alleen inloggen met de DigiD van de revalidant.
  • Mogelijk voldoet uw browser en/of besturingssysteem niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD. Het kan zijn dat u uw computer moet upgraden.
  • Meer weten? Op de website van Logius staat een tabel. Hierin ziet u de minimale eisen waaraan browsers en besturingssystemen moeten voldoen om in te loggen via DigiD (PKIoverheid G2-certificaat).
Mijn burgerservicenr. (BSN) is niet bekend bij Revant. Wat nu?

Er zijn twee redenen waarom uw BSN niet bekend is:

  • U staat niet geregistreerd in de administratie van Revant.
  • Uw gegevens zijn nog niet gecontroleerd.

U kunt zich melden bij het Infopunt of de receptie of telefonisch contact opnemen met de locatie waar u in behandeling bent. 

Ik heb problemen met het gebruik van het portaal.

Neem contact op met de digitale helpdesk. De medewerkers helpen u graag verder via telefoonnummer 088 735 8400 en via e-mail digitalezorg@revant.nl.

Hoe zit het met veiligheid/vertrouwelijkheid van mijn gegevens?

Revant gaat op een veilige manier met uw digitale gegevens om. We voldoen aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens op internet. Toch blijft er altijd een klein risico dat buitenstaanders het systeem binnendringen en toegang krijgen tot deze gegevens.

 

U kunt zelf ook bijdragen aan de veiligheid, door uw computer veilig te houden. Tips hiervoor vindt u op: www.digid.nl

 

Handel zelf veilig en verantwoord!

  • Log uit op het moment dat u Revant niet meer actief gebruikt en sluit daarna de browser.
  • Gebruik een screensaver zodat voorbijgangers uw gegevens niet direct zien als u even weg bent van uw computer.
  • Zorg ervoor dat bij het gebruik van een draadloze verbinding uw internetmodem of router is beveiligd met encryptie. Dan kan niet iedereen van uw internetverbinding gebruikmaken. In de handleiding van uw apparatuur staat hoe u dit kunt doen.
  • De gegevens die u invoert in 'Mijn Revant' worden opgenomen in het elektronisch patiëntendossier. Net als bij het huidige papieren dossier is het privacyreglement van toepassing bij het gebruik van het revalidantenportaal 'Mijn Revant'.
Is het Revant EPD gekoppeld aan het landelijke EPD?

Het Revant EPD is niet gekoppeld aan het landelijke EPD.
 

Privacy en dossiervoering.

Elke keer als u inlogt, wordt dit geregistreerd. We doen dit alleen om te meten hoe vaak 'Mijn Revant' wordt gebruikt. De gegevens die u invoert in 'Mijn Revant' worden opgenomen in het elektronisch patiëntendossier (EPD). Net als bij het huidige papieren dossier is het privacyreglement van toepassing.
Al onze medewerkers hebben wettelijk de plicht tot geheimhouding van uw persoonsgegevens. Alleen met uw schriftelijke toestemming mag informatie over u verstrekt worden aan derden.

Hoe is de controle ingericht op de (inzage van) dossiers?

Er wordt een logboek bijgehouden zodat we kunnen volgen wie uw dossier heeft ingezien. De controle is zo ingericht dat onze revalidatieartsen/behandelaars moeten aangeven waarom zij het dossier willen inzien. Wanneer je als revalidatiearts/behandelaar niet betrokken bent bij de revalidant en een behandeling moet overnemen (van bijvoorbeeld een zieke collega), wordt dat bijgehouden in het logboek.

 

Hoe ver gaat het delen van mijn gegevens?

Alleen behandelaars die direct bij uw behandeling betrokken zijn, hebben inzage in uw dossier.

Verzekeraars hebben geen inzage in uw dossier (ook niet via een omweg).
 

Kan ik iemand machtigen?

Heeft u iemand gemachtigd? Dan kan die persoon met zijn of haar eigen DigiD inloggen op uw revalidantenportaal 'Mijn Revant'.

 

 

 

              Ga naar de digitale helpdesk

Mijn Revant bereikbaar via een app

Sinds 2 april 2025 is revalidantenportaal Mijn Revant ook bereikbaar via een app. Met de HiX patiënt-app heeft u gemakkelijk en veilig overal met uw telefoon of tablet online toegang tot uw zorggegevens. U kunt gemakkelijk:

 

  • Afspraken inzien
  • Een vraag stellen aan een arts of behandelaar via e-consult
  • Medische en persoonlijke gegevens inzien
  • Folders bekijken
  • Verslagen inzien
  • Vragenlijsten invullen

Hoe krijgt u toegang tot de app?

Volg de onderstaande stappen om de app te installeren en klaar te maken voor gebruik.

 

 1. Zoek in uw appstore naar 'Hix Patiënt' en installeer de app.

 

 

2. Kies een persoonlijke inlogcode

Open de app en kies een persoonlijke 5-cijferige inlogcode en bevestig deze door de code nogmaals in te voeren. Onthoud deze code goed. Met deze code logt u in het vervolg in op de app 'HiX Patiënt.

 

3. Koppel met Revant

 

Heeft u hulp nodig bij het installeren van de app of het koppelen van de revalidantenportaal? Bekijk de flyer. Hierin staat stap voor stap uitgelegd hoe u de app kunt downloaden en gebruiken.

 

Bekijk de flyer

 

Of bekijk de meest gestelde vragen.

 

Veel gestelde vragen Mijn Revant app

 

Hoe installeer ik de app en log ik in?

U logt één keer in met uw DigiD om Mijn Revant toe te voegen in de app. Daarna kunt u altijd inloggen met een inlogcode die u zelf heeft gekozen. Zo logt u snel en gemakkelijk in. Volg het stappenplan om de app te installeren en in te loggen.

Hoe kom ik na inloggen in de app van Mijn Revant?

Klik op het logo van Revant. Dan komt u in Mijn Revant terecht. 

Het lukt mij niet om de QR-code te scannen. Wat moet ik doen?

De app moet toestemming hebben om uw camera te gebruiken. Dit regelt u via de instellingen op uw telefoon of tablet.

Wat kan ik allemaal met de app?

In de app vindt u dezelfde informatie als u gewend bent in Mijn Revant. U kunt bijvoorbeeld uw medisch dossier bekijken, uw persoonlijke gegevens inzien en aanpassen en verslagen bekijken. Daarnaast heeft u snel toegang tot uw afspraken. In de toekomst komt er nog meer. 

Ik ben gemachtigd. Kan dat ook voor de app?

Dit is helaas niet mogelijk. Met de app kunt u alleen voor uzelf inloggen in Mijn revant. U kunt niet inloggen voor iemand voor wie u bent gemachtigd. Wilt u met een machtiging inloggen, ga dan naar Revalidantenportaal Mijn Revant.

Is het gebruik van de app veilig?

Ja, dat is veilig. Bij de eerste keer inloggen, gebruikt u uw DigiD. Daarna gebruikt u steeds een inlogcode die u zelf heeft gekozen. Er worden geen gegevens uit de app opgeslagen op uw telefoon of tablet. Wij raden u aan uw telefoon of tablet nooit onbewaakt achter te laten. Deel ook geen geheime gegevens met anderen, zoals wachtwoorden en pincodes.
 

Lees hier ook het privacy statement van Chipsoft, de ontwikkelaar van de HiX Patiënt-app.

Ik ben mijn mobiele telefoon kwijt of mijn telefoon is gestolen.

Is er meerdere keren een verkeerde pincode ingetoetst? Dan wordt de koppeling/verbinding met Mijn Revant automatisch verwijderd. Om de app te starten, moet er opnieuw ingelogd worden met DigiD.

 

Wilt u de toegang tot de app laten blokkeren/stoppen? Neem contact op met de digitale helpdesk via 088 735 8400 of stuur een e-mail naar digitalezorg@revant.nl

Hoe kan ik een andere zorginstelling toevoegen?

In de app kunt u via het plusje rechtsonder in de app een nieuwe zorginstelling toevoegen. U heeft daarvoor wel de QR-code van die zorginstelling nodig.

Hoe kan ik een zorginstelling verwijderen in de app?

Een zorginstelling kunt u verwijderen vanuit het startscherm. Houd het logo van de zorginstelling langer ingedrukt. Wacht tot de optie ‘verwijderen’ verschijnt. Tik op ‘verwijderen’ om de zorginstelling te verwijderen uit het startscherm.

Moet ik betalen voor de app?

Nee, het gebruik van de app is gratis.

Hoe kan ik mijn zelfgekozen inlogcode wijzigen?

Open de app. Op het startscherm ziet u ‘Inlogcode opnieuw instellen?’. Tik daarop om uw inlogcode te wijzigen. Let op: als u dit doet, worden alle gekoppelde zorginstellingen verwijderd. U kunt zorginstellingen opnieuw toevoegen als u een nieuwe inlogcode heeft ingesteld.

Heeft u een vraag die hier niet bij staat?

Neem contact op met de digitale helpdesk van Revant via 088 735 8400 of stuur een e-mail naar digitalezorg@revant.nl 

 

Heeft u hierna nog vragen? Neem contact op met de digitale helpdesk.


www.revant.nl | Colofon | Disclaimer | Privacy statement