Revalidantenportaal Mijn Revant

Met ‘Mijn Revant’ heeft u altijd en overal online inzage in de gegevens van uw revalidatiebehandeling.

Hier vindt u uw persoonlijke gegevens, kunt u brochures en geplande afspraken inzien en vragenlijsten behorend bij uw behandeling invullen.

 

Inloggen: wat heeft u nodig?

Om in te loggen gebruikt u een geldig DigiD. Voor een veilig bezoek aan 'MijnRevant' wordt gebruik gemaakt van een extra controle via sms of gebruik van de DigiD app. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl. Uitleg over inloggen met DigiD vindt u op de pagina meestgestelde vragen.

Ook uw Burger Service Nummer (BSN) moet bij Revant bekend zijn om succesvol in te loggen. U kunt zich melden bij onze receptie of het Infopunt om uw gegevens te laten controleren.

 

Wanneer u voor de eerste keer inlogt: wilt u uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer controleren, aanvullen en corrigeren indien nodig? Wijzigingen kunt u in Mijn Revant aangeven of doorgeven aan het Infopunt (Breda) of de receptie (Goes of Terneuzen). U ontvangt dan de meest actuele informatie uit 'Mijn Revant'.

Hulp en antwoorden Mijn Revant

Heeft u een vraag over Mijn Revant? Bekijk onze pagina met meestgestelde vragen.

Staat uw vraag er niet tussen of heeft u een technisch probleem? Klik voor meer informatie op de blauwe ‘Helpdesk’ button.

 

Meestgestelde vragen     Helpdesk

Meer informatie

E-consult via Mijn Revant

Tijdens de revalidatie kan uw arts u de mogelijkheid bieden tot een e-consult. Dit consult per email kan een telefonisch of poliklinisch consult vervangen. Het e-consult kan makkelijk ingezet worden voor bijvoorbeeld het stellen van een korte vraag aan de arts óf door de arts om u te informeren.

 

Uitgebreide uitleg

In de informatiefolder Mijn Revant leest u meer over het revalidantenportaal. De video geeft u meer uitleg over het inloggen op Mijn Revant.

Uw privacy

Het revalidantenportaal is gekoppeld aan uw elektronisch patiëntendossier (EPD) van Revant. In dit EPD worden al uw gegevens digitaal vastgelegd door de revalidatie-/longarts en behandelaars. Dit bevordert de informatie-uitwisseling tussen uw behandelaars.

 

Revant streeft ernaar om de privacy van haar klanten, bezoekers en personeel zo goed mogelijk te waarborgen. Of het nu gaat om het vastleggen en verstrekken van uw gegevens, of het voeren van een vertrouwelijk gesprek met uw zorgverlener(s), Revant draagt er zorg voor dat persoonlijke gegevens vertrouwelijk en in overeenstemming met de toepasselijke privacywetgeving worden behandeld. Dit geldt tevens voor gegevens van medewerkers en vrijwilligers bij Revant. Voor meer informatie: lees het privacystatement van Revant.

De ‘Revant op Weg app’ heeft momenteel al 250 gebruikers. Deze vorm van e-health zet Revant in tijdens longrevalidatie. Revalidanten Martijn (28) en Helma (61) maken ook gebruik van de app.

 

In de app deelt Revant informatie over bijvoorbeeld voeding, bewegen en het herkennen van een longaanval. Verder staan er diverse oefeningen in. Martijn en Helma vinden de app een aanvulling op papieren documenten die zij bij hun revalidatiebehandeling gebruiken. Martijn: “Naslagwerk kun je makkelijk teruglezen in de app. En je kunt in de app ook zien welke opdrachten je nog moet doen.” Helma is het met Martijn eens. “Tijdens een bijeenkomst krijg je veel informatie en het is fijn om daarna alles nog eens rustig na te lezen. Of om na een ademhalingsoefening tijdens een behandeling even in de app te kijken hoeveel seconden je een ademhalingstechniek moet doen. Meestal pak ik een dag na een bijeenkomst de app erbij om de informatie nog eens door te lezen en huiswerk te bekijken.” Martijn voegt eraan toe: “En een dag voor een bijeenkomst.”

 

Meer grip
Een voorbeeld van een opdracht is om een wandeling te maken en ondertussen foto’s te maken van de omgeving. Hierbij leer je je dus meer bewust te zijn van de omgeving en rustig aan te doen.” Martijn: “Het gaat om kleine aanpassingen in je leven. Maar veel kleine aanpassingen kunnen samen het grote verschil maken. Bovendien heb ik meer grip op de situatie.” Helma: “De veranderingen van het revalidatieproces zijn echt zichtbaar voor mijn omgeving.”

 

De revalidanten hebben na afronding van het revalidatietraject nog twee jaar toegang tot de app. Daarna krijgen ze alle informatie in PDF toegestuurd, maar stopt de app. Martijn: “Het is erg fijn dat ik langer toegang heb. Zeker als ik over een paar maanden ben gestopt bij Revant en de informatie wat is weggezakt.”


 

www.revant.nl | Colofon | Disclaimer | Privacy statement