Mijn Revant bereikbaar via een app

Sinds 2 april 2025 is revalidantenportaal Mijn Revant ook bereikbaar via een app. Met de HiX patiënt-app heeft u gemakkelijk en veilig overal met uw telefoon of tablet online toegang tot uw zorggegevens. U kunt gemakkelijk:

 

  • Afspraken inzien
  • Een vraag stellen aan een arts of behandelaar via e-consult
  • Medische en persoonlijke gegevens inzien
  • Folders bekijken
  • Verslagen inzien
  • Vragenlijsten invullen

Hoe krijgt u toegang tot de app?

Volg de onderstaande stappen om de app te installeren en klaar te maken voor gebruik.

 

 1. Zoek in uw appstore naar 'Hix Patiënt' en installeer de app.

 

 

2. Kies een persoonlijke inlogcode

Open de app en kies een persoonlijke 5-cijferige inlogcode en bevestig deze door de code nogmaals in te voeren. Onthoud deze code goed. Met deze code logt u in het vervolg in op de app 'HiX Patiënt.

 

3. Koppel met Revant

 

Heeft u hulp nodig bij het installeren van de app of het koppelen van de revalidantenportaal? Bekijk de flyer. Hierin staat stap voor stap uitgelegd hoe u de app kunt downloaden en gebruiken.

 

Bekijk de flyer

 

Of bekijk de meest gestelde vragen.

 

Veel gestelde vragen

 

Hoe installeer ik de app en log ik in?

U logt één keer in met uw DigiD om Mijn Revant toe te voegen in de app. Daarna kunt u altijd inloggen met een inlogcode die u zelf heeft gekozen. Zo logt u snel en gemakkelijk in. Volg het stappenplan om de app te installeren en in te loggen.

Hoe kom ik na inloggen in de app van Mijn Revant?

Klik op het logo van Revant. Dan komt u in Mijn Revant terecht. 

Het lukt mij niet om de QR-code te scannen. Wat moet ik doen?

De app moet toestemming hebben om uw camera te gebruiken. Dit regelt u via de instellingen op uw telefoon of tablet.

Wat kan ik allemaal met de app?

In de app vindt u dezelfde informatie als u gewend bent in Mijn Revant. U kunt bijvoorbeeld uw medisch dossier bekijken, uw persoonlijke gegevens inzien en aanpassen en verslagen bekijken. Daarnaast heeft u snel toegang tot uw afspraken. In de toekomst komt er nog meer. 

Ik ben gemachtigd. Kan dat ook voor de app?

Dit is helaas niet mogelijk. Met de app kunt u alleen voor uzelf inloggen in Mijn revant. U kunt niet inloggen voor iemand voor wie u bent gemachtigd. Wilt u met een machtiging inloggen, ga dan naar Revalidantenportaal Mijn Revant.

Is het gebruik van de app veilig?

Ja, dat is veilig. Bij de eerste keer inloggen, gebruikt u uw DigiD. Daarna gebruikt u steeds een inlogcode die u zelf heeft gekozen. Er worden geen gegevens uit de app opgeslagen op uw telefoon of tablet. Wij raden u aan uw telefoon of tablet nooit onbewaakt achter te laten. Deel ook geen geheime gegevens met anderen, zoals wachtwoorden en pincodes.
 

Lees hier ook het privacy statement van Chipsoft, de ontwikkelaar van de HiX Patiënt-app.

Ik ben mijn mobiele telefoon kwijt of mijn telefoon is gestolen.

Is er meerdere keren een verkeerde pincode ingetoetst? Dan wordt de koppeling/verbinding met Mijn Revant automatisch verwijderd. Om de app te starten, moet er opnieuw ingelogd worden met DigiD.

 

Wilt u de toegang tot de app laten blokkeren/stoppen? Neem contact op met de digitale helpdesk via 088 735 8400 of stuur een e-mail naar digitalezorg@revant.nl

Hoe kan ik een andere zorginstelling toevoegen?

In de app kunt u via het plusje rechtsonder in de app een nieuwe zorginstelling toevoegen. U heeft daarvoor wel de QR-code van die zorginstelling nodig.

Hoe kan ik een zorginstelling verwijderen in de app?

Een zorginstelling kunt u verwijderen vanuit het startscherm. Houd het logo van de zorginstelling langer ingedrukt. Wacht tot de optie ‘verwijderen’ verschijnt. Tik op ‘verwijderen’ om de zorginstelling te verwijderen uit het startscherm.

Moet ik betalen voor de app?

Nee, het gebruik van de app is gratis.

Hoe kan ik mijn zelfgekozen inlogcode wijzigen?

Open de app. Op het startscherm ziet u ‘Inlogcode opnieuw instellen?’. Tik daarop om uw inlogcode te wijzigen. Let op: als u dit doet, worden alle gekoppelde zorginstellingen verwijderd. U kunt zorginstellingen opnieuw toevoegen als u een nieuwe inlogcode heeft ingesteld.

Heeft u een vraag die hier niet bij staat?

Neem contact op met de digitale helpdesk van Revant via 088 735 8400 of stuur een e-mail naar digitalezorg@revant.nl 

 

Heeft u hierna nog vragen? Neem contact op met de digitale helpdesk.


www.revant.nl | Colofon | Disclaimer | Privacy statement